Ekspert: Kun bæredygtige virksomheder har en fremtid

"Pink Lady®, bæredygtighed i kerneforretningen"

Alle taler om bæredygtighed og gennem de seneste år også virksomhederne. Specielt er forbrugerne blevet meget opmærksomme på, hvordan virksomheder kan bidrage til at løse den fælles globale udfordring.
Ifølge Jacob Dahl Rendorff, Professor på Institut for Erhverv og Samfund på Roskilde Universitet, handler det ikke kun om at gøre det rigtige etisk og moralsk, men også om ren og skær overlevelse for virksomhederne. For forbrugerne efterspørger i højere og højere grad også produkter, som enten er økologiske eller produceret efter bæredygtige principper. Store virksomheder er i stand til at gennemgå enorme transformationer på kort tid, selvom det kræver en gentækning af forretningsprincippet. Bæredygtighed skal være en del af kerneforretningen.
Pink Lady® har en lang tradition for en skånsom tilgang til dyrkning af æbler, men sætter alligevel ind med endnu flere initiativer for bæredygtighed i kerneforretningen. Et af dem handler om at gentænke emballagen på deres produkter og udelukke brugen af plastik, der kun kan anvendes én gang.
Pink Lady® har fastslået denne indsats sammen med andre i et forpligtelsescharter inden for fire hovedområder – miljø, lokal og social økonomi, fremskridtsløsninger for producenterne, forbrugerforhold – med 14 centrale mål for at støtte sektorens udvikling inden 2030, som bevaring af naturressourcer og fremme af unge frugtavleres etablering.


Kilder

https://www.lemag-pinklady.fr/wp-content/uploads/2020/12/Art-2-DK-Berlingske-compresse.pdf
https://www.lemag-pinklady.fr/wp-content/uploads/2020/12/Art-2-DK-BT-compresse.pdf